Välkommen

Så här fungerar Rivr/Payzmart för dig som patient

Fakturan skickas

Du kommer att få fakturan skickad till dig på e-post, SMS, brev eller en kombination beroende på vad du kommer överens om med din vårdgivare.

Betala som det passar

Fakturan betalas inom 14 dagar. Önskar du att  delbetala? Logga in på mina sidor och ansök om delbetalning mellan 3 upp till 24 månader. Payzmart samarbetar med underliggande banker som erbjuder delbetalning.

Inget krångel

Du bestämmer själv vilket alternativ som passar bäst för dig. Priserna hittar du här nedan, du behöver alltså inte fundera på om något är för bra för att vara sant. Priset bestäms av längden på delbetalningen.

Vad kostar det?

Skärmavbild 2023-03-28 kl. 15.52.36

FAQ

Vanliga frågor

Har ni inte fått er faktura så beror detta troligen på att denna hamnat i ert spamfilter. Hittar ni inte fakturan där och er klinik inte använder SMS-fakturering så kan ni alltid hitta er faktura genom att logga in på mina sidor för att se er faktura.

Om ni tycker att beloppet eller innehållet på er faktura är felaktigt så är det bäst att ni vänder er till er tandläkare som ställt ut fakturan via Payzmart. Payzmart fakturerar er endast för de köp och behandlingar som er tandläkare registrerat hos oss och vi kan därför inte svara på frågor kring innehållet eller summan på er faktura.

Inbetalningsuppgifterna finner ni i ert mejl med fakturan eller i det SMS med fakturan som skickats till er telefon. Om ni inte hittar varken mejlet eller SMS:et så kan ni logga in på mina sidor för att se inbetalningsuppgifterna.

Ni delbetalar er faktura genom att logga in på mina sidor och välja att ansöka om det delbetalningsalternativ som passar er. Ni får svar direkt från någon av våra banker som vi samarbetar med. För att logga in på mina sidor krävs att ni har ett BankID.

Payzmart samarbetar med CreditSafe för våra kreditupplysningar inför att du blir fakturerad. CreditSafe delar inte med sig till andra gällande informationen att en kreditupplysning har tagits och upplysningen påverkar inte ditt kreditbetyg. Ni behöver alltså inte vara oroliga över att ni fått en kreditförfrågan när ni handlat med faktura via Payzmart.
På omfrågekopian står Rivr Technologies AB/Payzmart som bolag som tagit upplysningen.

I det fall ni väljer att ansöka om en delbetalning via våra banker som vi samarbetar med tas en kreditupplysning via UC. Är beloppet under 30.000kr påverkas inte ditt kreditbetyg, då upplysningen inte visas för andra kreditgivare.

En faktura som skickats till er via Payzmart kan inte betalas direkt till kliniken. Det är mycket viktigt att ni betalar in på de inbetalningsuppgifter som står specificerade på fakturan från Payzmart. Görs inte detta utan betalning sker direkt till kliniken så kommer vi betrakta fakturan som obetald och påminnelseavgifter kommer att påläggas fakturan. Är ni osäker på vart ni skall betala fakturan, kontakta vår kundtjänst.

Om ni betalar er faktura för sent så till kommer en påminnelseavgift (60kr) och dröjsmålsränta. 

Önskar ni senarelägga förfallodatum med 20 dagar (för en kostnad om 29kr), logga in på Mina sidor och välj detta.

Om ni är missnöjd med en behandling som fakturerats genom Payzmart är det mycket viktigt att ni meddelar detta er tandläkare. I första hand skall ni komma överens med er tandläkare. Om ni och tandläkaren inte kommer överens ber vi er att göra en anmälan till en extern part som avgör frågor kring felbehandlingar. Denna part kommer utreda om fel begåtts och komma med ett utlåtande.

Vi följer det utlåtande som görs av den externa nämnden för just er tandläkare. Alltså kan er faktura komma att korrigeras.

Under utredningen kan ni komma att behöva lämna uppgifter skriftligen och/eller muntligen för att hjälpa nämndens utredningen. Det är mycket viktigt att ni aktivt bidrar till utredningen för att ärendet skall lösas så smidigt som möjligt.

Du behöver ha ett svenskt personnummer, vara folkbokförd i Sverige samt vara över 18 år för att nyttja tjänsten. En sedvanlig kreditprövning görs och beroende på årsinkomst, eventuella betalningsanmärkning m.m. kan du eventuellt blir nekad en faktura eller kredit.

Du når oss på 010-888 67 00. Det går också bra att maila på kundtjanst@payzmart.se.

DELBETALNING

Vanliga frågor kring delbetalning

Payzmart samarbetar med olika underliggande banker och kreditgivare genom att vi förmedlar krediten till våra samarbetspartners.
När du ansöker om att konvertera en faktura till en delbetalning, sköter vi ansökan hos banken. Du får svar omedelbart och ansökan beviljas eller inte. Om banken beviljar ansökan signerar du enkelt skuldebrevet med BankID. Därefter är fakturan betald hos Payzmart och du får månatliga avier från banken.

Vi har tillsammans med de banker och kreditgivare som vi samarbetar med, tagit fram ett transparent och tydligt alternativ för dig som patient. Inga uppläggningsavgifter, aviavgifter och framförallt inga dolda förseningsavgifter! Här får du en fast ränta, inget annat. Helt enkelt schyssta villkor.

Ja, det kan ni göra, utan extra avgifter. Kontakta banken där krediten finns så hjälper de er.

Låt säga att du har en pågående delbetalning och har fått en till faktura din tandläkare som du önskar delbetala. Du kan då ansöka om att delbetala denna också. Det blir en separat delbetalning, men det kostar inget extra och kommer att dras via autogiro.