Kundtjänst för patienter

KUNDTJÄNST

Våra 3 vanligaste frågor

Varför har ni tagit en kreditupplysning?

Vi tar en kreditupplysning för att kunna göra en kreditbedömning, innan vi ställer ut en faktura. Du får en omfrågandekopia, men kreditupplysningen registreras dock inte, så inga andra långivare kan se denna. Den påverkar alltså inte din kreditvärdighet.


Hur lägger jag upp en delbetalning?

Om du fått en faktura som du vill delbetala, logga in på Mina sidor med BankID, klicka in på fakturan, scrolla ned och gör ditt val.


Varför fick jag avslag på faktura eller delbetalning?

Beslutet grundar sig i huvudsak på information från Kreditupplysningen och faktorer såsom taxerad inkomst, ev betalningsanmärkningar, ev andra låneansökningar etc. Du är naturligtvis välkommen att söka igen vi ett senare tillfälle.

Öppettider

vardagar 08:00-17:00

Telefon

010-888 67 00

E-post

kundtjanst@rivr.io